SSブログ

星に願いを [日々そのこと。]

7月7日、七夕でしたね。
なんだかすっごい久しぶりでした、七夕。

子どもの時、短冊に何書いたっけなぁー・・・覚えてないなぁ・・・

It was Tanabata (the Star Festival) on July 7.
It was very after a long time.

What did I write in the Tanzaku paper when I was a child? I don't remember...



10.JPG

11.JPG
で、七夕祭りに行ってみました。
昔っからのお飾り。なんだか懐かしさが込み上げてくるわぁ。

And I went to the Tanabata Festival.
This is a decoration that doesn't change for a long time. Nostalgy...


12.JPG
おっ!スポンジ・ボブ!(って、私1回もアニメ見たことないんだわ・・・)

Oh! SpongeBob! (I have never seen this cartoon...)

13.JPG
おっ!トトロ!
あー、またトトロ見よっかなー・・・

Oh! Totoro!
I want to see the movie again soon... I love him!



昔古着屋で働いていた時、近所のスーパーで竹を買ってきてお店の入り口に飾り、その脇に短冊とペンを置いてみたら、かなりのお客さんが短冊にお願い事を書いて竹に吊るしてくれたことがありました。
ふふふ、日本人だもの。短冊あったら書きたくなるよねー。

その後、お客さんの願いはきちんと神社に納めました。
叶ってるといいなぁ・・・


When I worked in a second hand shop, we bought a small bamboo at super market and set it on the door. And we put down Tanzaku papers and pen sideward of that.
Then many people wrote down their wishes on Tanzaku and hanged them on the bamboo.
Yes, we are Japanese, we come to want to write Tanzaku paper!

After that, we went to a shtine and put many Tanzaku papers there.
I wish their wishes have came true...



次回は、七夕食べ物編です。笑

Next, I will put festival foods on my blog!
nice!(0)  コメント(0)  トラックバック(0) 

nice! 0

コメント 0

コメントを書く

お名前:
URL:
コメント:
画像認証:
下の画像に表示されている文字を入力してください。

トラックバック 0

この広告は前回の更新から一定期間経過したブログに表示されています。更新すると自動で解除されます。